Активісти пікетували КОДА, де засідала робоча група з питань врегулювання цін на проїзд

“Ви з тарифом не мудруйте – науково обґрунтуйте”, “Висуваємо умову – геть монополію та змову”, “Автобус на трасі – не кабріолет, введіть на маршрут електронний білет”, — із такими гаслами під Київську облдержадміністрацію прийшли мешканці Київщини та представники громадських організацій і політсил, представники яких увійшли в склад робочої групи з вивчення питання обґрунтованості збільшення тарифів на перевезення пасажирів автоперевізниками Київщини.

Цю групу створили після того, як мешканці Київської області перекрили проїзд маршрутним таксі, які курсують до Києва, після підвищення вартості проїзду. Увійшли в неї активісти та представники компаній-перевізників. Після двох засідань ціну за проїзд знизили, але 13 лютого знову підвищили тариф.

Обурені люди знову вийшли на акцію протесту. Як зауважив керівник Київської обласної організації Руху Нливайченка “Справедливість” Костянтин Бєдовой, активісти якої – Алла Збанацька та Марина Дехтяр – увійшли до робочої групи, ця акція – попереджувальна для влади та перевізників. “Якщо перевізники не хочуть піти на поступки, поки питання вирішується в юридичний площині, думають, що люди заспокоїлися та готові платити за новими тарифами, які економічно ніхто не обґрунтував, — то вони помиляються. На жаль, в нашій країні розуміють лише голос вулиці. Тому зараз ми тут”.

Серед вимог людей —  затвердити закон щодо демонополізації ринку та нормативно-правові акти, які будуть направлені на лібералізацію чинного автотранспортного законодавства, що дасть можливість зробити революцію в сфері пасажирських перевезень в Україні, дерегуляція у проведенні конкурсів на перевезення пасажирів задля подолання корупційної складової, відміна рішення Кабміну Арсенія Яценюка, яким скасували державне і муніципальне регулювання тарифів на пасажирські перевезення. Нагадаємо, що церішення закріплене Постановою №240 від 25 березня 2015 року. У ньому перевізникам дозволили самим встановлювати ціни на проїзд. Законодавство про автомобільний транспорт обмежень щодо ціноутворення в цьому секторі не містить. В основний підзаконний акт у сфері пасажирського автотранспорту — постанову КМУ № 176 від 18 лютого 1997 року — також не включено такі норми. Єдиний прикладний законодавчий акт у ційгалузі — Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, яку затверджено наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року за № 1175.

“Ми виступаємо за  спрощення умов проведення конкурсів, за здорову конкуренцію на ринку пасажирських перевезень, що дасть можливість розвиватися всім перевізникам не залежно від форм власності! Подолання монополії перевізників можливе тільки через потужний механізм конкуренції, який міг би стримувати різке зростання тарифів. Окрім цього ми звертаємося до Міністра соціальної політики Андрія Реви та просимо проконтролювати процесс виплат на відшкодування пільгового проїзду пільговим категоріям населення”, — зазначили члени групи з вивчення питання обґрунтованості збільшення тарифів на перевезення пасажирів автоперевізниками Київщини, активістки Руху “Справедливість” Алла Збанацька та Марина Дехтяр.